Monday 11 July 2011

dah nak puasa...

peace be upon u and hi peeps.. (^_~)

hari ni bersamaan dengan 10 SYA'ABAN 1432 HIJRAH -11/7/2011-
dengan makna @ erti @ maksud yang lain lagi 19 hari nak masuk RAMADHAN.. 
dan lagi 5 hari NISFU SYA'ABAN... dan dengan erti kata lain..kepada mereka-mereka yang tak sedar-sedar diri lagi, yang tak habis qada' puasa tahum lepas @ tahun-tahun yang lepas.. SILALAH ganti.. tinggal tak berapa hari dah ni..



kalau Allah tarik nyawa tapi hutang dengan DIA tak langsai lagi, memang cari NAHAS laa..
bila ada manusia yang berlainan jantina dengan aku (which is man..and not a gay) mengeluarkan kata-kata sebegini :

"korang takpe laaa... ada cuti puasa..kitorang puasa non-stop tau.. 30 hari beb..takde cuti langsung..kalau terkandas 2, 3 hari tu kira ok laaa.."

aku dengan tak puas hatinya jawab :

"ni pakcik..korang ingat kalo dapat cuti puasa tu BEST ke..? ok.. best la jugak.. tapi korang ingat free ke..?? kena bayar balik dow.. dan bila kena bayar balik tu..korang ingat senang ke nak menepis anasir-anasir luar yang mengganggu bila kena puasa dalam bulan orang yang tak puasa..? air liur bergelen-gelen telan pun tak taw dah.. lagi satu, ingat senang ke nak makan curi-curi ni..? macam perompak pun ada tau.. adoyai"

dan aku sungguh tak paham kenapa orang lebih suka tinggalkan puasa macam tu jer.. mungkin mereka-mereka itu masih tak rasa nikmat RAMADHAN.. aku tumpang kasihan .. dan aku harap aku dan korang semua yang terBACA post ni tak tergolong dalam mereka-mereka tersebut.



jom sama-sama KEJAR sampai tak terkejar REDHA ALLAH.. jangan sampai Tuhan tak sayang kita.. itu sangatlah DISASTER..!! lagi satu, ape kata kita start puasa sunat dalam bulan sya'aban ni.. supaya taklah terKUJAT sangat bila masuk RAMADHAN.. :)

No comments:

Post a Comment