Saturday 28 May 2011

long journey..

peace be upon u and hi peeps..(^_~)

aku sebenarnya baru balik dari KL atas sebab pergi interview SIME DARBY..
macam biasa aku akan pergi dengan bodyguard kehormat iaitu abang aku..
memang kalau tengok.. dah nmpak mcm pasangan serasi..sehati sejiwa jer.. hahaha~~
aku bukan nak cerita pasal SIME DARBY @ YAYASAN SIME DARBY..
tapi aku nak cerita pasal perjalanan aku pergi dan balik daripada SIME DARBY CONVENTION CENTRE yang terletak kat BUKIT KIARA tu..


aku gerak ke sana dengan motor.. actually aku tak pasti aku naik motor ape..
yang pastinya ayah saudara aku hantar.. abang aku..?? dia pergi cuci mata kat MID..
perjalanan ambil masa dalam 20 minit.. dan sepanjang perjalanan memang aku terdedah dengan udara dan angin semulajadi.. tak main la aircon segala *mana ada motor yang bagi khidmat aircon

apa yang aku nampak dan lihat sepanjang perjalanan pergi dan balik tu memang terBAIK..
keadaan agak sesak bila sampai peak hour.. tapi itu perkara biasa kat KL..



aku juga sempat tengok sunset secara live dari atas motor yang bergerak laju..
senyum jer aku sepanjang perjalanan.. indahnya alam kurniaan ALLAh..
kat mana2 pown boleh nampak dan lihat..
mata aku tak dudk diam.. kejap2 toleh kanan..kejap2 toleh kiri..
nak hayati pemandangan highway secara live tanpa perlu ada tingkap dan pintu..

then i realized.. dunia Allah ni..kat mana2 pown cantik..
even kalau ditempatkan kat loji taik pown cantik..
sebab setiap orang DEFINE cantik tu dengan term2 yang berbeza-beza..

tapi kesimpulannyaa.. ALAM ni memang indah..walaupon ia dah tua dan uzur..
persoalannya..sampai bila kita boleh jadi saksi keINDAHAN alam tersebut..?
esok..? lusa..? sekarang..? kita TAK TAHU bila waktunya..
cuma dalam hidup ni.. kita kena sentiasa NAMPAK dan BERSYUKUR dengan keindahan itu..

bila dah selamat sampai rumah, mak saudara aku ajak pergi majlis AKAD NIKAH kat surau seberang jalan..
sempat la aku dengar khutbah NIKAH dan sumpah taklik..
dalam tengah kusyuk tengok pengantin lelaki *serious..beliau COMEL
fikiran aku dah merewang..

"macam mana reaksi aku kalau ada dalam situasi ni"

mungkin aku akan rasa kadar kelajuan jantung melebihi had biasa..entahlaa..
insyaAllah turn aku akan sampai..AMEEN..

3 comments:

  1. salam ziarah.
    Bertuah kalau dapat kerja kt sime darby. pernah kwn saya cakap, sime darby ni lebih menarik berbanding golden hope dan IOI. Tapi saya tak pasti, cuma yg pasti kerja2nya agak mencabar.

    ReplyDelete
  2. salam kembali..
    actually bukan interview kerja.. tp interview untuk scholarship..muda lagi kalau nak kerja.. moga ada rzeki kat sime darby.. :) thanx for dropping by.. :)

    ReplyDelete
  3. amboi sempat lgi pndg pengantin.. hehe :P
    cepat la kawen.. tak sabar nak mkn nasik minyak budak batch kita!! :) *sengih nmpk gusi*

    ReplyDelete