Saturday 21 May 2011

THE review and reveal of NUR kasih

peace be upon u and welcome peeps (^_~)


the power of soap opera, NUR KASIH was incredibly amazing.. and now the director KABIR BHATIA has filmed NUR KASIH THE MOVIE.. and i can say that this film will be a tsunami in Malaysia..
i have watched this film (just now) and it was fabulous.. only heartless people will find it nothing.. because it obviously SOMETHING..
p/s--> this is my blog and of course i have the privilege to use what language i want.. :) 

filem ni adalah kesinambungan daripada drama NUR KASIH yg dah 14 kali ulang kat tv3 but it still captured the hearts and eyes of millions people.. disebabkan aku pernah layan drama ni jadi aku pown berkobar-kobar nak tengok filem ni sebab aku nak tengok ending cerita ni ditambah lagi lepas baca review filem tersebut kat blog MR.K

TIZ ZAQYAH

she is the lead actress in this film..and of course she had successfully make me and my brother burst into tears (actually sebak jer).. dalam filem ni memang terserlah bakat dan kewibawaan beliau dalam lakonan.. memang kalah KEJORA @ BINTANG .. daripada awal sampai habis mmg NUR AMINA berjaya buat penonton sebak sambil cover tak nak kasi air mata merembes.. 

REMY ISHAK

this sawo-matang-macho-segak-bergaya man is the lead actor in the film.. the coupling between him and tiz was spectacular.. walaupown aku dah tengok banyak drama cintan-cintun yang menggandingkan artis-artis yg kononnya hebat kat Malaysia ni..aku paling suka dan terlebih teruja bila tengok pasangan ni berlakon.. sebab nampak serasi dan menJADI..tak kaku.. i thought ADAm died in this film (actually he died but at the old age) so i was waiting to cry at that moment..but he didn't.. (aku tak nangis cuma bergenang jer dimata) so u guys should and must watch this film.. 

FIZZ FAIRUZ

personally aku tak sangka yang fizz boleh bawak watak AIDIL dengan jayanya.. walaupown dalam drama dulu dia nampak ok dengan watak tu.. sebab dalam filem watak AIDIL tu berat sikit..banyak main emosi tambah-tambah lepas kematian ALIA (AYU RAUDHAH).. lagipown dalam drama-drama sebelum ni watak yang dia mainkan selalunya playboy @ happy-go-lucky @ evil @ yang sewaktu dengannya.. nampaknya Kabir Bhatia bijak dalam memilih pelakon.. :)

secara keseluruhannya aku boleh tulis yang filem ni adalah sebuah filem yang BERJAYA..
berjaya sebab berjaya buat penonton moved by the characters
berjaya sampaikan mesej islamik antaranya :
this is what ADAM said --> kalau kita beri benda yang kita sangat sayang kita akan dapat ganjaran yang setimpal dengannya.. 
-->nak berdakwah bukan hanya pada mereka yang dah ada asas agama..tapi berdakwah untuk semua
(aku suka bila ADAM bidas balik kata2 sorang ustaz yg ortodoks dalam filem tu)
-->Allah takkan uji hambanya dengan ujian yang tak terdaya ditanggung oleh mereka
-->setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya
-->rezeki bukan di tangan manusia tp pada Allah
(aku juga suka part NUR AMINA bidas balik kata-kata Jehan miskin..padan muka !!)

cuma CGI effect kena perbaiki lagi sebab nampak sangatlah TAK REAL.. sebab boleh buat penonton hilang mood.. dari segi scenes memang sangat cantik.. the director really knows how to capture a good angle of every scenes.. congratulation to all the crews and actors for their efforts and commitments in making this splendid film.. BRAVO..!!
walaupown abang aku sebok nak tanya itu ini pasal filem tu (sebab dia tak layan drama).. dan spoiled mood aku.. aku tetap terasa habuk masuk mata .. dan sesungguhnya korang kena tengok filem ni.. 

silalah ke panggung berhampiran untuk menonton filem ini.. 

No comments:

Post a Comment