Sunday 29 May 2011

aku tak paham..

peace be upon u and hi peeps..

masa tengah lepak dengan abang dan along suatu ketika dulu yang mana masa tu mereka berdua tengah sebuk berkasih sayang dengan teman mesra masing-masing..timbul satu persoalan yang begitu kusut-serabut-susah



"asal mereka yang punya teman-teman rapat ni, hidup macam serabut gilak..?"

kenapa aku boleh tertanya-tanya soalan tak berapa luar alam tu adalah sebab:

1) along aku tengah mesej dengan teman beliau sambil menceritakan salah silah perhubungan diorang.. dan dalam tempoh masa beliau bercerita tu.. aku SANGATLAH MELUAT-TAK SUKA-SERABUT dengan teman beliau.. aku macam "apa masalah mamat sorang ni..? perangai macam budak2 padahal dah 20 lebih..apa kau ingat along aku tu baik sangat ke (ok..along aku memang baik) kalau asyik nak cari pasal dengan dia..?" aku tak paham macam mana along aku boleh memupuk sifat sabar yang tinggi dengan teman beliau tu.. *sigh





2) aku tak paham macam mana teman abang aku tu boleh tahan dengan abang aku.. bila aku duduk sembang-sembang dengan awek beliau, aku tanya dia "macam mana akak boleh tahan dengan abang ni..?" dan beliau hanya SENYUM.. oohhhh sungguh aku TAK PAHAM kenapa..


3) kawan baik aku.. asyik ada masalah dengan teman beliau..sampai aku pown jadi angin dengan dia..
dah taw mamat tu macam tu..yang nak sangat kat dia tu apehal..? adoyai.. dan bila beliau jawab.. "nak buat macam..dah sayang" aku malas nak pertikaikan..hal SAYANG-SAYANG ni memang tak boleh nak paksa-paksa.. tapi aku happy sebenarnya bila beliau dah clash dengan teman beliau.. walaupun aku tahu beliau nangis hari-hari.. :(


AKU SUNGGUH TAK PAHAM HUBUNGAN ANTARA MANUSIA INI
SESUNGGUHNYA IA SUNGGUH COMPLICATED


mungkin disebabkan perkara-perkara sedemikian, abang aku menTIDAK BOLEHkan aku terjebak dengan hal-hal begini.. dan aku pown tak kesah sebenarnya.. SINGLE itu SELAMAT.. hahahaha..
dan aku rasa bila single ni.. boleh pasang scandal banyak-banyak sebab takde siapa nak marah..
oppss..ABANG aku akan marah kalau dia taw.. hahaha~~

what i'm certain is that we have to find SOMEONE WHO CAN BRING US STRAIGHT TO SYURGA BUKAN NERAKA..

DITCH HIM/HER kalau dia dah jadi ulat bul-bul.. mereka sesungguhnya TIDAK BERAPA BERGUNA..

p/s : ulat bul-bul tu aku gunakan bila tahap kemiangan seseorang tu dah melepasi tahap normal

No comments:

Post a Comment