Sunday 26 June 2011

aku jawab...

peace be upon you and hi peeps (^_~)

how do i start this..? ok.fine..i already started.. agaggaa..bear with me.. =) the title up there is "aku jawab". Apa yang aku jawab..? answering phone..? answering topical questions in my sister's SPM chemistry book...? (oh NO.  I swear..i won't ever do that) answering call from Yayasan Sime Darby regarding the scholarship? (i'm waiting for that)..answering WHAT..??


these are the answers that i gave when people ask me any random or boring-standard-questions :

1) "hai, rasa macam kenal jer awak. Have we met before?"
NA : yeke..? tak perasan plak..awak kenal saya ker..?
aku : NO, and i'm not interested in answering any further questions from u. have a good day.
        (tapi jawapan macam ni selalunya bergantung pada appearance tuan punya soalan..ahaakkss)

{NA-->normal answer}

2) "hai, tengah buat apa tu..?"
NA : tengah tengok tv. Awak..?
aku : ni adalah soalan piawai yang paling aku tak suka jawab. Obvious sangat kot aku tengah chat dengan ko. Takkan la aku tengah nyanyi dondang sayang sambil minum milo cincau kot.

3) "awak tak tido lagi..?"
NA : not yet. awal lagi la wak kalo nak tido..
aku : kalau saya dah tido, takde maknanya saya tengah on9 sekarang. Adoyai..

4) "bila awak nak belanja saya makan..? asyik saya jer belanja awak"
NA : esok nak..? esok saya free..
aku : macam tak ikhlas jer belanja saya sebelum ni. Macam ni lah kawan zaman skarang. Jom pegi sakarang.
       (kalau masa tu tengah free)

5) "jom makan"
NA : kat mana..?
aku : siapa bayar..? aku ke ko..?

6) "awak marahkan saya ke saya cakap macam ni..?
NA : saya cuma tak suka awak cakap macam tu
aku : tak laa..saya cuma bengang tahap giga jer.. Cakap dengan saya esok. Takde mood sekarang.

7) "can i have your no?"
NA : erm..
aku : no ape..? no surat beranak ke..?

8) "awak sihat..?"
NA : alhamdulillah...ok..awak..?
aku : setakat ni tak masuk lagi emergency room, so kira alhamdulillah laa.

9) "bila nak berubah jadi macam perempuan melayu terakhir ni..?"
NA : nanti laa... saya tak suka jadi hipokrit
aku : tak nak la jadi perempuan melayu terakhir. Jadi yang second last lagi best

10) "nama penuh ape ye?"
NA : Semah binti Selamat
aku : Jap, nak check ic..

jawapan aku selalunya panjang dan tak menjawab soalan. Bila aku pikir balik, mesti member-member (the word member refers to KAWAN not the other meaning) aku bengang dengan jawapan aku. Tapi tu la yang menyebabkan kitorang stick kawan sampai sekarang. Sebab jarang nak jumpa orang yang macam AKU.

No comments:

Post a Comment