Thursday 23 June 2011

SITUASI

peace be upon you and hi peeps (^_~)


aku tak perasan pun yang dia satu group dengan aku. Mungkin sebab dia datang from Mesir tapi masa kat Madinah, memang aku tak perasan langsung yang dia wujud.

situasi 1 : 
"sah ke ambil wudhuk kalau guna air yang dah dicelup dengan tangan. Bukan ke air tu dah dikira air musta'mal?"

-selesai buat umrah, aku ambil semula wudhuk untuk solat Subuh berjemaah. Tapi disebabkan aku tak tahu ladies kat mana, aku ambil keputusan untuk ambik wudhuk guna air zam-zam. Aku isi cawan plastik dengan air zam-zam, then aku CELUK ambil air tu untuk basuh muka dan tangan. Seriously, aku mmg terlupa yg kalau dah celuk dalam air tu, air tu dah dikira air musta'mal dan tak boleh digunakan untuk berwudhuk. Aku tak perasan bila dia ada kat belakang dan perhatikan apa yang aku buat. Alhamdulillah sebab dia nampak dan tegur aku.

situasi 2 :
-di atas bumbung hotel which is tingkat yang paling atas sekali. Masa tu aku naik sorang-sorang sebab nak sidai baju yang baru dibasuh. Maklumlah, cuaca kat Makkah panas, so baju cepat kering. Sambil tengah nyanyi-nyanyi kosong (aku rasa aku nasyid masa tu) aku terperasan ada orang baru sampai. Bila aku pusing orang tu tengah senyum. Dan orang tu adalah DIA. Untuk 3 minit kitorang dua jer kat atas bumbung sebelum abang aku jadi penyelamat keadaan. Bukan maksud aku dia nak buat apa-apa, cuma tak manis kalau berdua jer kat atas bumbung walaupun hari tengah terang benderang.

situasi 3 :
dalam lif, masa ni aku naik satu lif dengan dia. Kebetulan dia memang nak naik atas dan dalam lif tu ada adik dia sekali.

"Dah tanya ke pasal air musta'mal tu? sebab saya pun tak berapa pasti"
"Dah, betol la tu, tak boleh guna untuk amek wudhuk. Terima kaseh sebab tegur,"

dan aku langsung tak tahu siapa DIA.. =_='

No comments:

Post a Comment